FAQ

FAQ - Frequently asked questions

 

Q: Vaför får man inte fler nycklar till boendet när vi är så många?
A: Behöver ni fler nycklar så går det jättebra att kvittera ut fler i receptionen.
 
Q: Det hade varit bra om det fanns dricka/vatten att köpa på bussen. 
A: Det finns nästan alltid vatten/läsk att köpa på bussarna. Fråga er guide eller chaufför.  
 
Q: Kan man inte stanna på andra rastställen än Sarpsborg eller Vestby?
A: Varför bussen måste stanna just vid några av dessa ställer beror på chaufförens körtider då hen måste ha 45 minuters vila & detta faller samman med några av dessa rastplatser. Stannar vi för stopp tidigare (ex i Sverige), så innebär detta att vi måste göra ytterligare ett 45 min stopp innan vi når fram till Hemsedal, dvs vi är framme i Hemsedal ytterligare 45 minuer senare. 
 
Q: Mer info innan avresa. 
A: Vi har inga möjligheter att kontakta samtliga resenärer då vi endast har kontaktuppgifter till den som bokat och det är upp till hen att sedan vidarebefordra informationen till sina medresenärer. Påminnelse och info mailas ut ca 1 vecka innan avresa, samt samma dag som avresa. Praktisk info om resan går också att läsa om här
 
Q: Det borde alltid vara sen utcheckning på boendet. 
A: Utcheckning är alltid 11.00. I för och eftersäsong så kan det ibland finnas möjligheter att få senare utcheckning. Kontoret ställer frågan till receptionschefen och får svar om detta oftast under lördagen. I högsäsong (feb, mars) är det ingen sen utcheckning pga att det alltid är nya incheckningar vid samma boende på avresedagen.. 
 
Q: Varför måste bussen packas så tidigt?
A: Vi hade kunnat öppna upp bussarna senare men eftersom liftystemet öppnar 09.00 så hinner man därför packa in bussen vid 8:45 och ändå komma ut till backen tills det öppnar. Skulle vi öppna bussen tills utcheckningstid (11.00) så hade man varit tvungen att avbryta sin skidåkning för att åka hem och packa. 
 
Q: Gör enkäten på bussen hem elektronisk. 
A: Gärna! Men hade vi gjort enkäten elektroniskt så hade vi heller inte fått in så många svar eftersom vi endast har kontaktuppgifter till den som bokat.